Les alt du trenger å vite om Proaktiv, slik at du kan se om selskapet passer for deg.
Sist oppdatert: 1. oktober 2024
Proaktiv Eiendomsmegling er en meglerkjede som har en solid posisjon i de mest befolkningstette områdene i landet. De er kjent for både god kundeservice og for å levere kvalitetsbaserte tjenester for mange typer eiendommer som bolig, næring og prosjektsalg.
Eiendomsmeglerkjeden startet opp i 2013 av svært kompetente ledere med lang erfaring. Ledelsen bygget først opp Postbanken Eiendomsmegling frem til 2005. Da gikk de over til å bygge Aktiv Eiendomsmegling. Deretter har Proaktiv eiendomsmegling stått i fokus.
Franchisegiveren og kjedeledelsen til meglerkjeden er Proaktiv Gruppen. Den består av mennesker med solid kompetanse innen en rekke fagfelt som eiendomsmegling, strategi og ledelse.
Proaktivs hovedmål er å sikre fornøyde kunder ved å alltid strebe etter å bli bedre. Selv sammenligner de eiendomsmegling med å spille sjakk – du vinner hvis du har den rette planen og de rette trekkene. Eiendomsmeglerne fokuserer på de små tingene som gir best mulig resultater.
Målet til meglerne er å få best mulig pris for boligen din, men på en trygg og effektiv måte. Det oppnår de ved å gjennomføre grundige analyser for å finne den optimale salgsstrategien for hver enkelt eiendom. Strategiene blir dermed skreddersydd og ingenting blir overlatt til tilfeldigheter, fremfor å bruke en standardisert tilnærming.
Deretter tar Proaktiv-meglerne i bruk avanserte markedsføringsverktøy som for eksempel ProTreff. ProTreff sørger for at boligannonsen når ut til den rette kjøpergruppen på sosiale medier og kvalitetssikrede nettsider. Dermed når boligen ut til enda flere potensielle kjøpere enn om annonsen bare hadde blitt publisert på Finn.no.
Proaktiv velger å spesialisere seg på befolkningstette områder. De har i dag over 130 ansatte fordelt på meglerkontorer på Lørenskog, Lofoten, Drammen, Holmestrand, Lillestrøm, Asker, Heimdal, Stavanger, Oslo, Trondheim, Moholt, Bodø, Bergen, Ålesund, Voss og Sandnes.
Eiendomsmeglerne har inngående lokal kompetanse og følger godt med på boligmarkedet der de holder til. De har forskjellig kompetanse og spesialiseringer innen boligsalg. Du kan dermed føle deg trygg på at du blir koblet med en eiendomsmegler som har solid erfaring med å selge lignende eiendommer i ditt område.
Prisen på meglertjenester kan variere mellom de ulike meglerkontorene. Provisjonen kan vippe mellom alt fra 2 prosent til 3,9 %, avhengig av meglerkontor og spesifikke forhold ved boligen. Det kan være mulig å velge timepris fremfor provisjon, dersom det passer bedre for oppdraget.
Kostnadene for markedsføring avhenger av hvor omfattende annonsering som er anbefalt for nettopp din eiendom. Dette kan du diskutere med eiendomsmegleren din, slik at dere kommer frem til den beste løsningen. Du må også budsjettere for diverse gebyrer, for eksempel for tilrettelegging, visning og overtakelse med megler tilstede.
Prosessen begynner med en uforpliktende og gratis verdivurdering. Da får du vite hva eiendommen er verdt, samtidig som du kan diskutere salgs- og markedsføringsstrategier med megleren. Deretter mottar du et pristilbud fra megleren. Målet deres er at megleren ikke skal være en utgift, men snarere en lønnsom investering.
Ta kontakt med Proaktiv for mer informasjon om priser eller for å be om gratis verdivurdering.